مقالات

لیست قیمت اتصالات پلی اتیلن

اتصالات پلی اتیلن

انتخاب لوله های مناسب برای لوله کشی برق ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای سیم‌های زیرزمینی،‌ کاندوئیت پلی اتیلن فشرده یا همان HPDE نسبت به کاندوئیت‌های فلزی، پی وی سی و دیگر انواع لوله های پلاستیکی مناسب تر است. مشخصات فنی لوله های پلی اتیلن باعث می‌شوند بسیاری از شرکت‌های معتبر خدمات برق و لوله کشی از این لوله برای لوله کشی برق ساختمان استفاده کنند. در این مطلب به ویژگی‌های لوله پلی اتیلن و اتصالات آن و همچنین قیمت اتصالات پلی اتیلن می‌پردازیم.

قیمت لوله پلی اتیلن

قیمت لوله های پلی اتیلن به شکل مستقیم با قطر و اندازه آن ها و همچنین کیفیت مواد اولیه ای که برای ساخت آن ها استفاده شده است مرتبط هست. لوله های پلی اتیلن ابعاد متنوعی دارند. معمولا کمترین قطر آن ها 20 میلی متر است و تا بیشترین قطر که 2400 میلی متر می باشد ادامه دارند.

به همین دلیل ایجاد یک لیست قیمت پلی اتیلن کار راحتی نیست چرا که قیمت لوله پلی اتیلن به موارد متعددی بستگی دارد. شرایط هر پروژه برق کشی از نظر استفاده از لوله پلی اتیلن منحصر به فرد است و این که به چقدر لوله و با چه قطری نیاز دارد، تعیین کننده قیمت لوله پلی اتیلن خواهد بود.

توجه داشته باشید که برای شرکت‌های تولید کننده لوله پلی اتیلن، فرقی ندارد که شما به چند متر لوله نیاز دارید. بلکه میزان تراکم لوله پلی اتیلن در هر متر و مقدار مواد اولیه ای که برای ساخت آن استفاده می شود در هزینه نهایی آن اثر می‌گذارد. علاوه بر آن بدیهی است که اعتبار و شهرت کارخانه سازنده، کیفیت تجهیزات کارخانه و مواد اولیه نیز بر کاهش یا افزایش قیمت لوله پلی اتیلن در بازار تاثیر گذار هستند.

قیمت اتصالات پلی اتیلن

اتصالات لوله های پلی اتیلن

اتصالات پلی اتیلن به قطعات و لوازمی گفته می شود که برای تغییر زاویه و جهت لوله‌کشی، تغییر قطر مسیر، اتصالات لوله‌ها به یکدیگر و موارد مشابه استفاده می شود. مزیت مهم اتصالات پلی اتیلنی اینه که کار با آن ها بسیار راحت هست و به آسانی نصب می‌شوند. این ویژگی باعث می شود هنگام بروز خرابی نیز کار تعمیر و تعویض قطعات به سرعت و با کمترین هزینه ممکن انجام بگیرد.

قیمت اتصالات پلی اتیلن بستگی به کیفیت مواد اولیه ای که برای ساخت آن ها استفاده می شود دارد. اتصالات پلی اتیلینی که از پلی اتیلن با تراکم بالا و کیفیت مطلوب ساخته می‌شوند، ویژگی‌های ایده آل بسیاری دارند که باعث می شود کیفیت کل سیستم لوله‌کشی برق ساختمان تضمین گردد. قیمت اتصالات پلی اتیلن با این کیفیت طبیعتاً بیشتر هست. ویژگی‌های فنی اتصالات پلی اتیلن را می شود در این موارد خلاصه کرد:

  • – سهولت نصب و تعمیر
  • – ماندگاری و دوام بالا
  • – ضد خوردگی و زنگ زدگی
  • – مقاوم در برابر لرزش ناشی از زمین لرزه
  • – جلوگیری از اصطکاک بین لوله‌ها
  • – مقاوم در برابر فشار فیزیکی و ضربه

قیمت اتصالات پلی اتیلن

مشخصات فنی لوله‌های پلی اتیلن

لوله‌های پلی اتیلن فشرده به دو چیز معروف هستند: نسبت استحکام به تراکم بسیار بالا و خاصیت ضد پوسیدگی و خوردگی. اگر این لوله‌ها در محل مناسب نصب شوند و به شکل اصولی از آن ها نگهداری شود، عمر مفید آن ها از یک قرن هم بیشتر خواهد بود؛ بنابراین لوله های پلی اتیلن به عنوان گزینه ای عالی برای دراز مدت و حتی پروژه‌های سنگین به حساب می‌روند.

به طور کلی لوله‌های پلی اتیلن به عنوان یکی از بهترین لوله های کاندوئیت برای برق کشی به حساب می‌روند. در اینجا مهم ترین مشخصات فنی لوله‌های پلی اتیلن را به شکل خلاصه معرفی می‌کنیم:

– وزن سبک

– با دوام

– چکش خواری بالا (انعطاف پذیر)

– ضد ضربه (استحکام بالا)

– قابلیت رنگ کردن برای شناسایی راحت و مشخص کردن مسیر‌های مختلف

– مقاوم در برابر مواد شیمیایی

– مقاوم در برابر زنگ زدن، پوسیدگی و خوردگی

– ضد آب

– عایق قوی برای جریان الکتریسیته

قیمت اتصالات پلی اتیلن

کاربرد لوله های پلی اتیلن در برق کشی

سیم ها و کابل‌های برق و تلفن وقتی زیر زمین کار گذاشته شوند، خطرات زیادی آن‌ها را تهدید می‌کند. عواملی که می‌توانند به این سیم‌ها در زیر زمین آسیب برسانند عبارت هستند از: رطوبت، ریشه درختان و گیاهان، مواد شیمیایی، آسیب ناشی از حفاری و حتی حیواناتی مانند موریانه. آسیب دیدن کابل‌ها باعث می‌شود مدیریت منازل مسکونی و یا تجاری در کارکرد خود دچار اختلال شوند. همچنین زمان و هزینه زیادی را برای تعمیر سیم‌ها صرف کنند. ضمن آن که استفاده از لوله نا مناسب و آسیب دیدن سیم‌های برق می‌تواند حوادثی مانند آتش سوزی، شوک الکتریکی یا آسیب‌های جانی را به همراه داشته باشد.

برای جلوگیری از همه این آسیب‌ها و مشکلات، استفاده از لوله پلی اتیلین با تراکم بالا راه حلی مطمئن و ثابت شده است. لوله‌های پلی اتیلن می‌توانند به خوبی از سیم‌ها و کابل‌ها در برابر آسیب فیزیکی و ضربه، نفوذ آب یا مواد شیمیایی و دیگر آسیب‌ها محافظت کنند.